10/09/2011 Wedstrijd VWF-A Sint-Pieters-Leeuw

Geplaatst: 20 september 2011 in Wedstrijden, Wedstrijden - VWF

 

Warm en vochtig weer, niet mijn weer. Wel een mooi parcours met elke ronde de Vlezenbeeklaan, een klimmetje lang genoeg om het verschil te maken. In de eerste ronde plaats ik vanuit het peloton een aanval, op en over een ruime kopgroep. Iets verder kunnen een 5-tal renners terugkeren. Ik doe veel kopwerk maar op het einde van de eerste ronde komt een langgerekt peloton bijna aansluiten. Ik staak de inspanning om even te bekomen en laat mij afzakken want ik vermoed niet direct afscheiding. Iets verder rijden toch 6 renners weg. In de derde ronde maak ik op de Vlezenbeeklaan opnieuw een sprongetje vanuit het peloton naar een 15-tal achtervolgers op de kopgroep. Dat is echter een te grote groep want het draait niet goed rond en 2 ronden verder komt het peloton terug aansluiten. Op de 6e keer Vlezenbeeklaan valt Geoffrey Luyssen aan en ik reageer onmiddellijk. Michael Stippelmans kan ook nog aansluiten maar ondertussen zijn de 6 koplopers te ver weggereden om ze in te halen. Zelf draaien we goed rond met ons drieën en kunnen het peloton voor blijven en kan ik de 7e plaats behalen.

 

Video:

 

Parcours: http://connect.garmin.com/activity/113256225

 

Uitslag:

 

1 Tom DE BEER
2 David Motte
3 Philippe Delisse
4 Kristof Lauwereys
5 Danny Saelens
6 Andy De Backer
7 Kristof Wielfaert
8 Geoffrey Luyssen
9 Michael Stippelmans
10 Christophe De Grom

 

Thuiswedstrijd voor de COPS renners

 

De kopgroep van 6

 

Ingaan van de laatste ronde

 

7e plaats

 

Plaats een reactie